Skip to main content

დღე 3

ვიმუშავეთ სასწავლო პროექტის დაგეგმვაზე. თემიდან გამომდინარე გავთვალე მიზნები: 
ბავშვები მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ რეალურ ცხოვრებაში პრობლემების გადასაჭრელად.
მოსწავლეები სეძლებენ სიგრძის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირებას.
სიგრძის საზომ ერთეულებს გამოიყენებენ პრაქტიკული ამოცანების ამოსახსნელად.
განივითარებენ უნარს სხვადასხვა ობიექტის გაზომვის დროს შეარჩიონ ხელსაყრელი სიგრძის საზომი ერთეულები, ასევე, გამოიმუშავებენ უნარს რომელიმე ობიექტის თავიანთ მიერ ვარაუდით გამოთქმული ზომა შეამოწმონ საზომი ხელსაწყოებით.
ვიმუშავეთ მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებზე. გავეცანი ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი კითხვების რუბრიკას, რაც დამეხმარა ჩემი პროექტისთვის განმესაძღვრა მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები. გავიგე, რომ ზოგადი კითხვა აზროვნების წამახალისებელი შეკითხვა უნდა იყოს,რომელიც რამდენიმე საგანს, ან ერთი საგნის ქვეშ შესწავლილ რამდენიმე თემას აერთიანებს. ასევე, თემატურმა შეკითხვებმა ხელი უნდა შეუწყოს და უკავშირდებოდეს სასწავლო მიზნებსა და ამოცანებს, რომელიც მოსწავლეებისაგან მოითხოვს მაღალი სააზროვნო უნარების გამოყენებას. 
შინაარსობრივმა კითხვებმა ყურადღება უნდა გაამახვილოს ძირითად ცნებებზე, რათა ხელი შეეწყოს ფაქტობრივი ცოდნის განვითარებას, ამ კითხვებს უნდა გაეცეს ვიწრო და განმსაზღვრელი პასუხები.
გავეცანი მიმართულების საკვანძო კითხვების რჩევებს და ნიმუშებს და მათი დახმარებით შევიმუშავე პროექტისთვის ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი კითხვები.
ზოგადი კითხვა: რატომ არის მნიშვნელოვანი სიზუსტე?.
თემატური კითხვები: რატომ არის საჭირო გაძომვა.
რატომ ვიყენებთ მეტრულ სისტემას.
რატომ ვიყენებთ საზომ ერთეულებს.
რა საქმიანობისათვის გვჭირდებაგაზომვები და საზომი ერთეულების ცოდნა.
რის მიხედვით შევარჩიოთ საზომი ერთეულები რომელიმე ობიექტის გასაზომად.
რა ვიცით ჰორიზონტის მხარეების შესახებ.
შინაარსობრივი კითხვები: სიგრძის რა საზომ ერთეულებს ვიცნობთ.
რა ხელსაწყოებით ვზომავთ. 
როგორ გამოიყენება საზომი ერთეულები რელურ სამყაროში.
როგორ შეიძლება გამოვთვალოთ ობიექტის პერიმეპრი.
როგორ გამოვსახოთ ჰორიზონტის მხარეები ფურცელზე

Comments

  1. ვიმუშავეთ სასწავლო პროექტის დაგეგმვაზე. თემიდან გამომდინარე გავთვალე მიზნები:
    ბავშვები მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ რეალურ ცხოვრებაში პრობლემების გადასაჭრელად.
    მოსწავლეები სეძლებენ სიგრძის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირებას.
    სიგრძის საზომ ერთეულებს გამოიყენებენ პრაქტიკული ამოცანების ამოსახსნელად.
    განივითარებენ უნარს სხვადასხვა ობიექტის გაზომვის დროს შეარჩიონ ხელსაყრელი სიგრძის საზომი ერთეულები, ასევე, გამოიმუშავებენ უნარს რომელიმე ობიექტის თავიანთ მიერ ვარაუდით გამოთქმული ზომა შეამოწმონ საზომი ხელსაწყოებით.
    ვიმუშავეთ მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებზე. გავეცანი ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი კითხვების რუბრიკას, რაც დამეხმარა ჩემი პროექტისთვის განმესაძღვრა მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები. გავიგე, რომ ზოგადი კითხვა აზროვნების წამახალისებელი შეკითხვა უნდა იყოს,რომელიც რამდენიმე საგანს, ან ერთი საგნის ქვეშ შესწავლილ რამდენიმე თემას აერთიანებს. ასევე, თემატურმა შეკითხვებმა ხელი უნდა შეუწყოს და უკავშირდებოდეს სასწავლო მიზნებსა და ამოცანებს, რომელიც მოსწავლეებისაგან მოითხოვს მაღალი სააზროვნო უნარების გამოყენებას.
    შინაარსობრივმა კითხვებმა ყურადღება უნდა გაამახვილოს ძირითად ცნებებზე, რათა ხელი შეეწყოს ფაქტობრივი ცოდნის განვითარებას, ამ კითხვებს უნდა გაეცეს ვიწრო და განმსაზღვრელი პასუხები.
    გავეცანი მიმართულების საკვანძო კითხვების რჩევებს და ნიმუშებს და მათი დახმარებით შევიმუშავე პროექტისთვის ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი კითხვები.
    ზოგადი კითხვა: რატომ არის მნიშვნელოვანი სიზუსტე?.
    თემატური კითხვები: რატომ არის საჭირო გაძომვა.
    რატომ ვიყენებთ მეტრულ სისტემას.
    რატომ ვიყენებთ საზომ ერთეულებს.
    რა საქმიანობისათვის გვჭირდებაგაზომვები და საზომი ერთეულების ცოდნა.
    რის მიხედვით შევარჩიოთ საზომი ერთეულები რომელიმე ობიექტის გასაზომად.
    რა ვიცით ჰორიზონტის მხარეების შესახებ.
    შინაარსობრივი კითხვები: სიგრძის რა საზომ ერთეულებს ვიცნობთ.
    რა ხელსაწყოებით ვზომავთ.
    როგორ გამოიყენება საზომი ერთეულები რელურ სამყაროში.
    როგორ შეიძლება გამოვთვალოთ ობიექტის პერიმეპრი.
    როგორ გამოვსახოთ ჰორიზონტის მხარეები ფურცელზე

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

მეშვიდე დღე

მეხუთე მოდულის რეფლექსია განვიხილეთ შეფასების სტრატეგიები და დავხვეწეთ შეფასების გეგმები. შევქმენი სეფასების ფორმები მოსწავლეთა სავარაუდო ნაშრომისთვის. გადავხედე ჩემი პროექტის გეგმას, ვიმსჯელეთ რა ცნებები, უნარ-ჩვევები და ცოდნა უნდა შეფასდეს, ზედა დონის რომელი უნარჩვევა შეიძლება შეფასდეს პროექტის მიზნებიდან ჰამომდინარე. ჩემი პროექტის საჭიროებების გათვალისწინებით გადმოვაკოპირე შეფასების ინსტრუმენტები, მახასიათებლები სხვა შეფასების ინსტრუმენტებიდან და შევქმენი შეფასება ნულიდან. პროქტის შეფასების პროგრამიდან მოვახდინე შეფასების ნიმუშების ადაფტირება ჩემი პროექტის სესაძლებლობებზე და პროექტის მიზნებიდან გამომდინარე შევქმენი შეფასების ახალი ფორმა. განვიხილე დაწყებით საფეხურზე სხვადასხვა პრეზენტაციებითვის განკუთვნილი ჩეკლისტები, როგორიცაა სააზროვნო უნარებზე მორგებული მაგალითად შემოქმედობითობის შეფასების ჩეკლისტი. კრიტიკულ აზროვნებაზე გათვლილი მაგალითად ანალიზის ჩეკლისტი და რუბრიკა და ა.შ. მეხუთე მოდული დამეხმარა გამეანალიზებინა მოსწავლეზე ორიენტირებული შეფასების ფორმები რამდენიმე თვალსა

დღე 4

ამ დღეს გავეცანით და ვიმუშავეთ პროექტისთვის შეფასების სტრატეგიებსა და ისტრუმენტებზე პროექტის დასაწყისში, მსვლელობისას და დასასრულს და ჩემი პროექტისთვის განვსაზღვრე ისინი.  პროექტის დასაწყისში:  მეთოდები: 1. მოსწავლეთა ნამუშევრების შემოწმება.  2. გონებრივი იერიში 3. გრაფიკული ორგანიზატორები ინსტრუმენტი: 1. სხვადასხვა მოსწავლეთა ნამუშევრები და შეფასებები. 2. თვალსაჩინოდ დახატული საკითხი დაფაზე. 3. დიაგრამები. პროქტის მსვლელობისას:  მეთოდები:1. თვითშეფასება და რეფლექსია. 2.თანასწორთა უკუკავშირი. 3.ჯგუფებზე დაკვირვება. 4. არაფორმალური დაკვირვება და შემთხვევითი ჩანიშვნები. 5. პროექტის შეხვედრების წესრიგები. 6. ფოტო,ჟურნალები 7. მასწავლებლის ინტერვიუები ბავშვებთან. 8. არასტრუქტურირებული გამოკითხვა. ინსტრუმენტები:1. ჩეკლისტები. 2. მონიშენებები 3. კითხვები. 4.ჩანიშვნები (სეგროვებული ინდივიდუალურ ან ჯგუთუს საქაღალდეში)  5. მიზნებისა და პროცესის ფორმა. 6. სურათების ისა - თნმიმდევრობით. 7. მასწავლებლისა და მოსწავლეების დაკვირვებები. 8. კითხვები. პროექტის დასასრულს:  მეთოდები:1. წერითი და წეპირი ტ

დღე 5

ვიმუშავეთ: მასწავლებლის პორთპოლიოზე. 21-ე საუკუნის უნარჩვევების მიღწევაზე. საავტორო უფლებებზე. ტექნოლოგიების გამოყენებასთნ დაკავშირებული სამართლებრივი და ეთიკური პრაქტიკის მოდელირებასა და სწავლებაზე. ინტერნეტის გამოყენებაზე კვლევისთვის. ინტერნეტ კავშირზე მსოფლიოსთნ. ინტერნეტ თანამშრომლობითი სასწავლო რესურსების გამოყენებაზე. ძიების სინტაქზე. საავტორო იფლებებთან დაკავშირებით შევიტყე, რომ მოსწავლეთა ნაშრომების ან ნახატების გამოსაყენებლად დაგვიჭირდება მათი მშობლების ნებართვა. ასევე, რა არ არის დაცული საავტორო უფლებების შესაებ კანონით, რა რაოდენობით უნდა გამოვიყენოთ საავტორო უფლებებით დაცული მასალა. ვიმუშავეთ მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკებზე, უკუკავშირებზე და განმავითარებელ კომენტარებზე...